۱۳۸۸ خرداد ۱۴, پنجشنبه

 

تخلف 3.3 میلیارد دلاری و ژست عدالت دولت نهم

این برای اولین بار در تاریخ قبل و بعد از انقلاب است که برای درآمدهای نفتی کشور چنین اتفاقی می افتد. این واکنش سخنگوی کارگزاران سازندگی به نامشخص ماندن سرنوشت 3.3 میلیارد دلار تخلف دولت بر اساس گزارش های تفریغ بودجه دیوان محاسبات است.

دیوان محاسبات مجلس شورا ی اسلامی در اواخر سال گذشته و ابتدای سال جاری گزارش تفریغ بودجه سال های 85 و 86را به مجلس ارائه کرد.

دوهزار و سیصد میلیارد دیگر گم شد

براساس این گزارش ها دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی دولت را به ترتیب به یک میلیارد و 58 میلیون دلار تخلف برای سال 85 و 2.3 میلیارد دلار برای سال 86 متهم کرده است.

سخنگوی کارگزاران سازندگی این حجم ازاتهام به دولت برای استفاده غیر قانونی از درآمدهای نفتی کشور را بی سابقه توصیف می کند.

حسین مرعشی می گوید این ژست عدالت محورانه آقای احمدی نژاد با این تخلف های میلیاردی جور در نمی آید.

چرا کسی از دلار های گم شده خبر نمی گیرد

او معتقد است: تا کنون سابقه نداشته دولت رسما در درآمد های نفتی کشور دست ببرد و این یک امر بی سابقه ای است که من مورد مشابه ای برای آن سراغ ندارم.

مرعشی می گوید 3.3میلیارد دلار گمشده رقم ناچیزی نیست که مردم بتوانند از آن بگذرند؛ گمشدن این پول برای کشور یک فاجعه جبران ناپذیر است.

تخلف های میلیاردی مناظره های میلیاردی

او معتقد است دولت و رییس جمهور باید رسما دردادگاه نسبت به این اتهام ها پاسخ دهند. نمی شود که یک پولی در این حجم ناپدید شود و دولت با فرافکنی حاظر به پاسخ گویی در مورد آن نباشد.

مرعشی ازدادستان کل کشور می خواهد که به موضوع دلارهای گمشده بر اساس گزارش های دیوان محاسبات رسیدگی کند.






<< صفحهٔ اصلی

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

اشتراک در پست‌ها [Atom]