۱۳۸۸ خرداد ۱۴, پنجشنبه

 

کرباسچی:

آقای احمدی نژاد! 300 میلیارد شهرداری چه شد؟

غلامحسین كرباسچی به حملات روز سه شنبه محمود احمدی‌نژاد پاسخ داد.

کرباسچی در گفتگویی که در شماره روز چهارشنبه روزنامه اعتماد ملی چاپ شد گفت: من مایل نیستم به اتهاماتی كه آقای احمدی‌نژاد متوجه من كرده جواب بدهم اما حالا كه خود ایشان باب بحث را باز كرده لازم است به ایشان چند نكته را یادآور شوم.

اولا آن حادثه بین سال‌های 73 تا 75 رخ نداد. دادگاه من در سال 77 انجام شد. آیا آقای احمدی‌نژاد در همه موارد اینگونه آمار و ارقام را اعلام می‌كند؟

دوم اینكه ایشان امروز اتهامی به من می‌زند كه من از این اتهام تبرئه شدم. این اتهام محصول یك گروه شبه‌نظامی – مطبوعاتی بود. به‌نظر می‌رسد كه آقای احمدی‌نژاد می‌خواهد پرونده جدیدی برای من باز كند.

سوم اینكه عادت ایشان این است كه فرافكنی كند در آستانه انتخابات تمام مردم متوجه عملكرد نارسایی ایشان در چهار سال گذشته هستند و ایشان به جای اینكه بیاید بگوید كه چرا این نارسایی‌ها وجود داشته، تلاش می‌كند با اتهام زدن به دیگران، صورت مساله را پاك كند.

نكته چهارم كه باید به آقای احمدی‌نژاد یادآور شوم این است كه آقای محسنی‌اژه‌ای كه وزیر اطلاعات دولت ایشان است، رئیس دادگاه من بود. خوب است آقای احمدی‌نژاد اول از آقای اژه‌ای بپرسد كه تاریخ دادگاه در چه زمانی برگزار شد و ماجرای دادگاه چه بود، بعد بیایند به دیگران اتهام بزنند. من فقط به آقای احمدی‌نژاد یادآور می‌شوم خیلی از افرادی كه در جریان آن دادگاه، علیه من بودند بعد از مدت‌ها تبری جستند. از جمله آقای «م ـ ص» كه آمدند و از من معذرت‌خواهی كرد.

آقای احمدی‌نژاد كه اینقدر به ماجرای شهرداری علاقه‌مند است، خیلی خوب است شفاف به مردم توضیح بدهد در زمانی كه شهردار تهران بودند آن 300 میلیارد تومان هزینه بدون سند، چه شده است حتما این را كه من مطرح نمی‌كنم. تمام اصولگرایان بسیج شدند، ماجرای مفقود شدن آن 300 میلیارد را كشف كنند. حتی قرار شد تحقیق و تفحص صورت بگیرد اما جلوی ماجرا گرفته شد و آقای احمدی‌نژاد از شهرداری بدون هیچ پاسخی روشن درباره آن 300 میلیارد به ریاست‌جمهوری رفت تا در این دولت 1000 میلیارد تومان، به اعتراف اصولگرایان، گم شود.

آقای احمدی‌نژاد به این ماجراها و این مسائل چه كسی قرار است رسیدگی كند؟ شما كه دم از محرومان می‌زنید، یكبار برای همیشه بیایید بگویید آن 300 میلیارد تومان در شهرداری و نیز آن 1000 میلیارد تومان در دولت چه شده است. این پول‌ها از پاروی چه كسی بالا رفت؟

خاطرم هست سال 84 زمانی كه ایشان رئیس‌جمهور شد، در شهرداری تهران كه همچنان زیر نظر ایشان بود، جشنی برپا كرد كه 160 میلیون تومان هزینه برداشت، شورای شهر دخالت كرد و بعد اینها مجبور به برگرداندن آن شدند. كرباسچی در پایان خطاب به احمدی‌نژاد گفت: من از ایشان می‌خواهم اگر واقعا دلسوز مردم است و درد محرومان را دارد، با بنده در یك مناظره تلویزیونی زنده شركت كند تا هم ماجرای دادگاه من برای او روشن شود و هم ماجرای مفقود شدن آن پول‌ها در شهرداری و دولت برای مردم روشن شود.

او تاكید كرد: بد نیست آقای احمدی‌نژاد، در شهر قدمی بزند و بپرسد آن دادگاه سیاسی بود یا واقعا حقوقی. پاسخ مردم برای ایشان جواب خوبی خواهد بود. البته همچنان منتظر جواب ایشان برای مناظره می‌مانم، اگر چه می‌دانم...»

گفتنی است احمدی نژاد روز سه شنبه در مشهد با متهم کردن دولت های 24 سال گذشته به فساد به حاضران گفت: «می‌خواهم بعضی از این مثال‌ها را به شما مردم بگویم»

یکی از کاندیداهای اصولگرای انتخابات افزود: «بین سال‌های ‌٧٣ تا ‌٧٥ در تهران فردی را محاكمه كردند و حتی دادگاه او به صورت زنده از صداوسیما پخش شد و این فرد اعتراف كرد كه بیش از ‌٢٥٠ میلیون تومان از پول بیت‌المال را برای حزب و گروه خودش هزینه كرده است و این در شرایطی بود كه مردم تهران زیر فشار سنگین عوارض شهرداری درحال خرد شدن بودند و آن آقا و طرفداران و اطرافیانش اعلام كردند كه افراد فاقد درآمد كافی و كم درآمد باید تهران را ترك كنند، چرا كه تهران جای محرومان نیست و جای كسانی است كه پول‌شان از پارو بالا می‌رود.»

او ادامه داد: «در این شرایط دیدیم كه مدیران بالاتر به جای اینكه از این عمل زشت و غیرقانونی شرمنده بشوند همه برای حمایت از این فرد تلاش كردند و این مسوول خاطی را به عنوان چهره‌ای ملی معرفی كردند.»

احمدی نژاد ادامه داد: «در سال‌های گذشته یك گروه ‌٢٠٠ - ‌١٥٠ نفری در همه مراكز تصمیم‌گیری مستقر بودند و با تغییر دولت‌ها جایگاه‌شان تغییر نمی‌كرد.»

او افزود: «نمی‌خواهم همه این پرونده را بازخوانی كنم اما بدانید بساط میلیاردرهای تازه به دوران رسیده از دل همین مدیرانی كه خود را تافته جدا بافته از مردم می‌دانستند بیرون آمد و این مدیران كه با جیب خالی وارد دولت و حكومت شده بودند با باغ‌های شمال شهر تهران و حساب‌های پر از پول روبه‌رو شدند.»






<< صفحهٔ اصلی

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

اشتراک در پست‌ها [Atom]